In aceasta primavara-vara nu exista „culoarea sezonului”, ci mai degraba o gama de culori impusa de optimism, incredere in sine si dorinta de a fi liberi. Sansa? Imposibil.

A fost luna septembrie cand Prada, Valentino, Jacquemus sau Rochas au decis sa-i ameteasca pe cei care participa la spectacolele lor de primavara-vara, introducand designuri de neon in colectii.

Neonul a fost descoperit in 1898. In 1892 s-a dezvoltat lumina fluorescenta, iar in 1910, tubul de neon. Datorita lui Andy Warhol, culorile sale au marcat o etapa in cultura popa trei decenii mai tarziu, gratie serigrafelor pe care le-a facut cu chipul Marilyn Monroe in 1962, anul mortii sale. „Imi place neonul, o creatie atat de umana, zgomotoasa si urata”, a spus designerul Christopher Kane . Luminos, obraz si artificial, nu a fost intotdeauna asociat cu bun gust.

In timp ce tonurile dezactivate au o reputatie mai eleganta si intelectuala, neonul a fost legat de distractie, frivolitate si exces . Mai ales ca s-a legat inca din anii 1930 de scandaloasa noapte de semnalizare, care duce de obicei la locuri pacatoase. Este aproape imposibil sa se obtina fluorescenta in textile folosind metode de imprimare standard. Prin urmare, designerii apeleaza adesea la pigmenti specializati, cum ar fi culorile spotului Pantone . Aceasta a fost tehnica folosita pe scurt in anii 60 si mai tarziu, in anii 80, timpul ei de splendoare si una dintre marile noastre influente estetice contemporane.

De-a lungul acelui deceniu, tonurile de neon s-au infiltrat la Hollywood , cu filme care aduc un omagiu idealurilor inocentei si tineretii, departe de cinematografia realista a anilor ’70 (plina de antiheroi, finaluri tragice si destul de gri, cu totul) . In plus, MTV incepe sa difuzeze clipuri video in 1981, unde fluorura activeaza un izvor de optimism si vitalitate in audienta . A fost inedit, tineresc, si pur si simplu vesel si atragator de ochi, astfel incat tot mai multi oameni s-au identificat cu revolutia neon, care a transformat aceasta tendinta intr-un stil de viata: debordarea de incredere si dorinta de a fi vazuti. S-a solicitat atentie prin pantaloni scurti si salopete de lycra, precum si alte materiale artificiale, bine iridescente si reflectante.

In anii 90, cei mai necinstiti copii ai clubului si-au insusit fluorescenta , care sare din hainele lor la machiaj, cu formule care stralucesc in intuneric. Astazi, inca defineste diverse contraculturi , care le afiseaza ca o emblema a libertatii, a bucuriei.

Aceasta tendinta sfideaza orice regula de moda care poate exista, motiv pentru care este una dintre cele alese de cei care merg mai departe si nu se tem de ceea ce vor spune. Atentie insa la provocarea prea mare. Schema de culori neon, daca este aleasa cu intelepciune, poate face din stilul tau ceva unic si irepetabil . Dar daca culorile sunt slab combinate sau amestecate cu texturi precum print animal sau alte modele, vom crea un aspect pe care nimeni nu va dori sa-l recreeze.

Cultura Instagram a favorizat adoptarea sa timpurie. Atat de surprinzator in feed , o privire in aceste nuante profileaza utilizatorul ca un consumator de moda indraznet care cunoaste si urmareste tendintele. Nu mai vorbim de faptul ca da pozitivitate si incredere, acum atat de necesare.