Anii 90 au fost adesea imortalizati ca o era a modei minimaliste care a respins creatiile psihedilice din anii 80. Spre deosebire de anii 80, care au cuprins exagerarea „colorata” a siluetelor si a materialelor „disco-trash esque” cum ar fi lurexul, anii 90 au fost definiti de Calvin Klein si de cultura alternativa, care a contribuit la rationalizarea imaginii anilor 90 ca una care sustinea cultura alternativa si / sau a inceput cultivarea unor aspecte luxoase, dar simple, care ar putea fi purtate atat in ​​vestimentatia de ocazie, cat si pe timp de noapte. Insa, la inceputul anilor 90, tendintele inca imprumutate, care erau populare in anii 80 si nu a fost pana la mijlocul anilor 1990 ca minimalismul si cultura grunge au devenit popularizate.

La inceputul anilor 90, influenta „culturii disco” a anilor ’80 era inca in providenta, cu o serie alarmanta de militari de neon stralucitori, pantaloni scurti si pantaloni care dominau scena modei de la inceputul anilor 90. Schema de culori neon din anii 80 a fost influentata de introducerea MTV pe care multi tineri au folosit-o ca inspiratie pentru stilul lor si acesta a fost un etos care a continuat si in anii 1990. MTV a inceput sa se abata de la muzica „pop-disco” din anii 80 si in schimb muzica underground sau alternativa au inceput sa creasca in popularitate.

Pana in 1994, scena de muzica alternativa a devenit populara la trupe precum Red Chilli Peppers si Oasis care normalizeaza uniforma de moda anti-conformista formata din tricouri, blugi, gluga si trening, o tendinta care a continuat pana in anii 2000. Respingerea valorilor anilor 80 a fost o afiliere culturala cu cultura subterana care a contestat norma si a permis femeilor sa imbratiseze „cultura tomboy”.

Integrarea „Tomboy Culture” a fost normalizata de trupe de fete precum TLC, care au imperecheat „blugi maruntiti” cu Doc Martens pentru a se revolta impotriva regulilor societatilor cu privire la ceea ce femeile puteau si nu puteau purta. Atitudinea sfidatoare a lui DTT impotriva dictaturii patriarhale a fost un etos pe care multi adolescenti aspiranti in stil grunge l-au adoptat si au facut o pozitie impotriva uzurii minimaliste care urma sa devina populara pana in 1995.

Cultura Grunge era unisexa si pentru prima data barbatii si femeile purtau haine unul pe celalalt. nu a fost un etos pe care l-au acceptat toti indivizii. Multi au vazut Tomboy sau Cultura Grunge ca o negare nejustificata a „identitatii lor sexuale” sau chiar ca o afirmatie a „preferintelor lor sexuale”. Pentru multe femei cultura tomboy a fost un „rit de trecere” care le-a eliberat de controlul masculin si le-a facut „fara gen”. Cele mai populare epoca din anii ’90 au inclus tineri,

Pana in 1995, moda led grunge s-a estompat in cultura underground si a fost inlocuita cu tinute glamour. Uzura de glamour a fost inspirata din filmul de succes Clueless a carui „fata de scoala sexy” a inspirat multe tinere sa poarte mini kilte, pulovere subdimensionate, rochii scurte, pantaloni pentru papusi, genunchi, coapse in miniatura, rucsacuri miniaturi, salopete, colanti, chiloti si incaltaminte crunta pentru a crea un model nevinovat, dar senzual.

Respingerea unei culturi unisexe nu s-a inspirat doar din portretul mediatic al femeilor, ci si din cauza industriei pasarelelor care a mediat pentru prima data ceea ce ar vrea si nu ar purta publicul. Supermodelele anilor 90, precum Kate Moss, erau sinonime cu imaginea glamourilor anilor 90, in care portofoliul ei de reclame Calvin Klein.

Fata schimbatoare a modei anilor 90 a facut-o una dintre cele mai experimentale, dar la fel de inrautatite epoci, pana in prezent, cu multi fashionisti care se plang de dragostea lor de multiple scrasnituri, umbre de ochi inghetate si blugi de fund clopot, preferand aspectul mai stapanit al erei moderne. Dar ceea ce face ca epoca anilor 90 sa fie stralucitoare este capacitatea sa de a se schimba si de a se adapta la circumstantele culturale ale vremii sale.

Cand moda glamour s-a stins spre 1997, sfarsitul deceniului a favorizat o abordare mai confortabila si mai putin fluida a modei, care citeaza anii 70 drept influenta principala. Reintroducerea capetelor din anii ’70, cum ar fi dungareele si camasile imprimate in stratul de dedesubt, au fost facute populare de hit-ul sitcom-ului american The Prince Prince of Bell Air ‘, cu icoana filmului anilor 90, Will Smith.