Giorgio Armani este un designer emblematic de imbracaminte cel mai cunoscut in America pentru costumele sale populare pentru barbati.

Cine este Giorgio Armani?

Giorgio Armani este un designer iconistic de imbracaminte care si-a extins imperiul pentru a include restaurante si hoteluri. Popularitatea sa a izbucnit in America in anii ’80, cand „costumele de putere” ale barbatilor lui au aparut frecvent in serialul de televiziune Miami Vice si in filmul american Gigolo din 1980 , care a jucat pe Richard Gere in semnul lui Armani.

Linia de imbracaminte timpurie

Dupa ce si-a incheiat serviciul militar, Armani a renuntat la universitate si a plecat la munca la La Rinascente, un faimos magazin din Milano. Apoi s-a alaturat personalului lui Nino Cerruti ca designer. Cu incurajarea prietenului sau Sergio Galeotti, Armani a inceput sa faca si lucrari de proiectare freelance si pentru alte companii.

Armani si Galeotti au devenit parteneri de afaceri, fondand Giorgio Armani SpA in iulie 1975. Prima colectie a companiei – o linie de imbracaminte pentru barbati – a debutat in acel an. Armani a lansat anul urmator o colectie de femei, care a primit o primire calda. Hainele sale au fost revolutionare la acea vreme, introducand o forma mai naturala si folosind o paleta de culori subtila. “Viziunea mea a fost clara: am crezut ca am scapat de artificiul hainelor. Am crezut in culori neutre”, a spus el pentru WWD .

Stil semnatura

Desi designurile sale erau populare in Europa, Armani nu a facut o mare sclipire in America pana in 1980. Hainele sale au fost purtate de actorul Richard Gere in filmul American Gigolo (1980), ceea ce a ajutat la generarea unui interes foarte mare pentru Armani. De asemenea, el a furnizat o mare parte din garderoba pentru succesul serial de televiziune Miami Vice (1984-1989), cu Don Johnson. Curand, multe vedete de top de la Hollywood au inceput sa poarte Armani pe covorul rosu, printre care Michelle Pfeiffer , Jodie Foster si John Travolta , printre altele.

In anii 80, purtarea de Armani a devenit un simbol al succesului pentru multi profesionisti din afaceri. Au cautat in special „costumele de putere ale marcii”. Cu o cerere ridicata, Armani si Galeotti au reusit sa dezvolte afacerea, deschizand magazine Armani in Milano. Cu toate acestea, Armani a suferit o mare pierdere personala si profesionala in 1985, cand a pierdut de mult timp prietenul si partenerul de afaceri Galeotti fata de SIDA. In timp ce unii au crezut ca afacerea ar putea suferi dupa moartea lui Galeotti, Armani a aratat lumii ca este la fel de talentat ca un executiv ca si ca un designer.

Extinderea marcii Armani intr-un imperiu

Armani si-a extins operatiunile, deschizand primul restaurant in 1989. De asemenea, a cumparat producatorul de imbracaminte Simint SpA si actiuni in alte afaceri. Nici macar probleme juridice nu ar putea incetini ritmul lui Armani. El a primit doar o pedeapsa cu suspendare in 1996, dupa ce s-a declarat vinovat de mituirea agentilor fiscali italieni in 1989 si 1990.

Pana la sfarsitul anilor 1990, Armani avea peste 200 de magazine la nivel mondial si vanzari anuale de aproximativ 2 miliarde de dolari. Compania sa a continuat sa adauge la ofertele sale de produse, extinzandu-se pe piata bunurilor de casa si publicarea cartilor. In 2005, Armani a debutat pe prima sa linie haute couture. El a lansat aceasta aventura de inalta calitate pentru ca i-a placut provocarea. „Gandeste-te cat de eliberator este pentru un designer sa-si faca o rochie, perfect, pentru a satisface doar un client”, a spus el pentru revista „ Style ”. Astazi, brandul Armani poate fi gasit in marile mari magazine din intreaga lume, impreuna cu 500 de magazine exclusiviste de retail.

Hotelurile au devenit ultima aventura a lui Armani. In 2010 si-a deschis primul hotel in Dubai, iar un altul este asteptat sa se deschida la Milano. Se pare ca Armani a exploatat aproape toate oportunitatile de proiectare disponibile in acest moment din cariera sa.

Tinerete

Designerul Giorgio Armani s-a nascut pe 11 iulie 1934, in Piacenza, Italia. Cu hainele sale constientizate si subestimate de corp, Giorgio Armani a devenit unul dintre cele mai populare nume din moda. El si-a lansat pentru prima data imperiul de afaceri la mijlocul anilor ’70, iar acesta a crescut substantial de-a lungul anilor. Marca Armani include acum machiaj, articole de casa, carti si hoteluri.

Fiul unui manager de transport maritim, Armani a crescut intr-un orasel din afara Milanului. A fost o perioada dificila in istoria Italiei. Giorgio si cei doi frati ai sai – fratele mai mare Sergio si sora mai mica Rosanna – au experimentat greutatile din al doilea razboi mondial. Unii dintre prietenii sai au fost ucisi in timpul atentatelor aliate. „Eram saraci si viata era grea”, i-a explicat lui Harper’s Bazaar . “Cinema-ul din Milano a fost un refugiu – un palat al viselor – iar vedetele de film pareau atat de pline de farmec. M-am indragostit de frumusetea idealizata a vedetelor hollywoodiene.”

La o varsta frageda, Armani si-a dezvoltat interesul pentru anatomie, facand „papusi din noroi cu o boaba de cafea ascunsa in interior”, a explicat pentru ziarul Guardian . Fascinatia sa pentru forma umana a dus la doi ani de scoala medicala. Luand o pauza, Armani a trebuit sa-si completeze serviciul militar necesar. In curand a obtinut primul sau gust al modei. „Imi faceam serviciul militar si aveam 20 de zile libere in concediu la Milano”, a explicat el pentru revista Time . Printr-un prieten, a obtinut un loc de munca la un magazin. „Am inceput sa asist fotograful, sa proiectez ferestrele si lucrurile”.

Viata personala

In ciuda marelui sau succes, Armani ramane modest in ceea ce priveste eforturile sale. “Imi place ideea de a construi acest imperiu frumos, dar imi place in continuare sa ma gandesc la mine ca fiind baiatul stabil”, a spus el pentru WWD . Mai multi membri ai familiei lucreaza pentru el in aceasta vasta intreprindere. Sora sa Rosanna lucreaza la Armani, la fel ca si doua dintre nepoatele sale, Silvana si Roberta.

Cu mai bine de trei decenii in afaceri, Armani s-a bucurat de o longevitate ca designer experimentat de putini altii. Unii il compara cu grabite de moda precum Coco Chanel si Yves Saint Laurent . Armani este unul dintre cei mai distincti lideri ai modei. El pare „aproape prezidential – intelept, senin si confortabil in rolul sau de acum ca reprezentant al modei de la Milano”, a scris un jurnalist pentru The New York Times .